Bidfood lanceert ChapChap: platform voor lokale horeca

Online groothandel Bidfood lanceert in september ChapChap: een platform van en voor de horeca om hun gasten te mobiliseren. ‘Een platform waar horecaprofessionals en gasten elkaar kunnen vinden’, legt Dick Slootweg, CEO van Bidfood uit. ‘Gasten kunnen er connecten met hun favoriete restaurant, bestellen, reserveren en nog veel meer.’
Delen:

Het gaat om een BV zonder winstoogmerk dat apart van Bidfood zal worden gepositioneerd en dat horecaondernemers moet helpen. ‘Het platform is heel breed.’ Het gaat niet alleen om bezorging en afhaal, maar ook om betere marketing. Voor ondernemers biedt het de mogelijkheid direct in contact te staan met hun gasten, om ze zo te kunnen mobiliseren en activeren. ‘ChapChap biedt alle tools om het succes van ondernemers te vergroten. Hiermee wordt direct de potentiële omzet verhoogd. Het platform wordt de komende maanden verder ontwikkeld en uitgerold. Horecazaken in heel Nederland kunnen zich per direct aanmelden.

ChapChap

‘ChapChap geeft horecazaken een podium’, vervolgt CEO Dick Slootweg. ‘Via ChapChap kunnen gasten in heel Nederland direct bestellen voor afhaal, of reserveren bij hun favoriete lokale zaak, in plaats van te bestellen bij de bekende reserverings- en bestelsites. Verder helpt ChapChap de horeca om direct te communiceren met hun gasten, maar helpt het ook om gasten te mobiliseren. Zo vergroot je de lokale impact en daarmee het succes van je zaak’, aldus Slootweg.

ChapChap

‘Horecaondernemers zijn continu bezig met vragen als ‘Hoe krijg ik mijn zaak vol?’ en ’Hoe vergroot ik mijn (bezorg)omzet?’. ‘Direct na de start van de lockdown op 15 maart, hebben we onze klanten en de hele horeca geadviseerd. Blijf in contact met je gasten, blijf ze activeren, laat ze over jouw zaak praten. Zo maak je de meeste kans om deze periode door te komen en kun je gaan bouwen aan een toekomst, zodra versoepeling mogelijk is.’ En dat is wat de CEO van Bidfood, nog steeds als oproep doet.

Mobiliseer je gasten

De afgelopen hectische maanden heeft Bidfood op verschillende gebieden actief ondersteuning geboden aan de horeca. Van een bestelsite binnen één dag, tot webinars met juridisch experts als continu toegang tot social media advies. Slootweg: ‘Nu de horeca weer open is, maar de markt nog wankel, is het tijd voor de vervolgstap. Mensen in de horeca hebben het nog steeds heel zwaar. Daarvoor moeten we onze ogen niet sluiten.’ De afgelopen jaren heeft Bidfood veel geleerd op het gebied van communicatie met de horeca. Recent was de video waarin Lange Frans de horeca een hart onder de riem steekt namens de horecagroothandel een enorm succes op social media. Dit bereik en haar kennis wil de groothandel nu inzetten om de horeca te helpen hun zaak weer te vullen en de afhaal- en bezorgomzet te vergroten.

Voor de horeca, van de horeca

Omdat het platform volledig samen met de horeca wordt ontwikkeld, ontvangt Bidfood feedback wat direct wordt meegenomen in de ontwikkeling van ChapChap. ‘Erg waardevol, omdat we op deze manier een platform bouwen wat naadloos aansluit bij de behoeften van de doelgroep.’ Op het platform ChapChap vinden horeca en gasten elkaar. Horecazaken kunnen een profiel aanmaken om zichzelf te presenteren en worden vervolgens door ChapChap in de spotlight gezet. Aan deelname aan ChapChap zijn kosten verbonden. ‘Daar zijn we ook heel transparant in. Het platform heeft geen winstoogmerk, alle inkomsten vloeien direct weer terug na het draaiend houden van het platform en het verbeteren ervan. Met ChapChap kan de horeca zich richten op dat wat ze het liefste doen: beleving bieden, ondernemen en de mooiste gerechten serveren.’

Lancering ChapChap

Slootweg sluit af: ‘Zoals we de afgelopen maanden continu hebben gezegd: ‘samen staan we sterk, samen zijn we één’. Door dit platform en podium te bieden aan de lokale horeca willen we onze bijdrage leveren aan een spoedig herstel van deze mooie sector en alles wat het te bieden heeft.’

Begin september wordt het platform geïntroduceerd bij de consument.