Ghost kitchen-keten Casper opent eerste Nederlandse filialen

Ghost kitchen-keten Casper opent eerste Nederlandse filialen

De Belgische Ghost kitchen-keten Casper heeft zijn eerste twee Nederlandse vestigingen geopend in Den Haag en Rotterdam.

Casper is een keten van bezorg- en afhaalrestaurants, een zogenaamde ghost kitchen of dark kitchen.

Klanten van Casper kunnen bij 10 virtuele restaurants bestellen. van Gloria’s pasta en Barney’s burgers tot salades, bagels of een volledig veganistisch gerecht van de Vegetarische Slager. Bestellen kan rechtstreeks bij de virtuele restaurants of via Casper, waarbij de verschillende merken kunnen worden gecombineerd tot één bestelling in één levering.

Binnen 30 minuten worden de maaltijden tot aan de deur bezorgd of zijn ze klaar om af te halen. De productiekeukens zijn proces gestuurd, waarbij technologie, keuken en bedrijfsvoering steeds in balans zijn en de productkwaliteit essentieel is. Casper werkt in Nederland samen met Thuisbezorgd.nl en Uber Eats.

Geen 'verstopte' ghost kitchen

In tegenstelling tot andere ghost kitchens is Casper duidelijk zichtbaar in het straatbeeld. Casper heeft geen verduisterde ramen in achterafstraatjes, maar open en transparante locaties met duidelijk herkenbare branding, kiosken om ter plaatse te bestellen en aangename wachtruimtes voor de bezorgers.

Matthias Laga, medeoprichter & ceo van Casper: 'Het is onze ambitie om in 2024 internationaal vijftig vestigingen te hebben. Na Den Haag en Rotterdam hebben we voor Nederland Eindhoven, Utrecht en Amsterdam op de planning staan.'

Over Casper

Casper werd in maart 2020 opgericht en is een keten van hybride bezorg- en afhaalrestaurants. Casper is momenteel actief in België in grote steden zoals Gent, Antwerpen, Leuven, Brussel, Luik en Brugge en breidt dit jaar uit naar diverse plaatsen in Nederland (Den Haag, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht en Amsterdam) en Frankrijk (Lille). Hierna volgt Luxemburg. In 2024 wil Casper 50 internationale locaties hebben.

In 2021 had Casper een omzetgroei van 210% en leverde het meer dan 230.000 gerechten. Marktonderzoek van Euromonitor voorspelt dat de maaltijdbezorgingsindustrie rond 2030 een biljoen dollar waard zal zijn.