Misset Horeca
Misset Horeca
Mark Mollen nieuwe algemeen directeur Please

Mark Mollen nieuwe algemeen directeur Please

Per 1 januari 2023 is Mark Mollen (39 jaar, foto) algemeen directeur van werkgeverspartner Please. Hij trad in 2020 in dienst als financieel directeur, een functie die hij blijft vervullen.

Mark Mollen nieuwe algemeen directeur Please

Mollen volgt Hans van de Ven op (65), die gezien zijn leeftijd vanaf 2023 zijn werkzaamheden binnen het bedrijf wenst af te bouwen. Van de Ven behoudt nog wel de eindverantwoordelijkheid over ICT en softwareontwikkeling en gaat verder als technisch directeur. Samen met Jad Berad, in de rol van commercieel directeur, vormen zij de directie van Please.

Van payrollbedrijf naar fullservice partner

Please maakte de afgelopen tijd de transitie van een payroll- en uitzendbedrijf naar een fullservice werkgeverspartner. Mollen kijkt er naar uit om in zijn nieuwe rol Please verder te laten groeien.

‘We zetten het afgelopen jaar al meerdere stappen om ondernemers te ondersteunen met diverse hr-zaken,’ geeft Mollen aan. ‘Denk aan de start van onze zzp-dienstverlening, de oprichting van onze detacheringstak van hr-experts, Please HR professionals, en de overname van Ja! HRM Specialisten waarmee onze hr-dienstverlening een enorme groeispurt kreeg.’

‘We willen van ondernemers betere werkgevers maken, en ze ondersteunen bij de invulling van hun personeel en op alle vlakken van hr. Als algemeen directeur zet ik me daar de komende jaren hard voor in.’

Focus op digitalisering en automatisering

Van de Ven is één van de oprichters van Please en al vanaf de start verantwoordelijk voor ICT en softwareontwikkeling. Als algemeen directeur bleef dit de afgelopen 12 jaar onderdeel van zijn portefeuille.

Van de Ven: ‘Dit is een goed moment om het stokje aan Mark over te dragen. Hij is de juiste persoon om de komende jaren Please verder te laten groeien tot een multidisciplinaire werkgeverspartner. Om deze groeiambities te realiseren, is een sterke focus op digitalisering en automatisering cruciaal. Hier hebben we dan ook volop op ingezet.’

‘Al in 2005 startte ik met de ontwikkeling van eigen software met als doel administratieve lastenvermindering. Gestart onder de naam UurOnline en inmiddels uitgebouwd tot Aybler: een compleet platform waarmee ondernemers alle werkgeverszaken in één digitale omgeving kunnen regelen. Inmiddels bestaat onze afdeling softwareontwikkeling uit 15 specialisten. Zij zijn continu bezig met het verder perfectioneren en doorontwikkelen van Aybler. Als technisch directeur blijf ik hier de komende jaren richting aan geven alsook meedenken over de strategische koers van ons mooie bedrijf.’

Werkgeven minder complex maken

Please wil in 2025 de grootste werkgeverspartner van Nederland zijn. ‘De behoefte aan een allround partner op hr-gebied is ongekend groot,’ licht Mollen toe. ‘Werkgeven is voor ondernemers tegenwoordig enorm complex. Denk alleen al aan de enorme krapte op de arbeidsmarkt, de uitdaging om je personeel te behouden en te blijven opleiden en de steeds veranderende wet- en regelgeving. Hoe fijn is het dan dat je voor al dit soort zaken op één partner terug kan vallen. We hebben er alle vertrouwen in dat we met deze wijziging binnen de directie nog beter klaar zijn voor de toekomst. Please gaat een volgende groeifase in, met als doel nóg meer ondernemers te laten groeien in hun werkgeverschap.’