Paviljoen Het Strandhuys favoriete terras en wint 50.000 euro

Paviljoen Het Strandhuys favoriete terras en wint 50.000 euro

Lipton Ice Tea reikt in totaal 150.000 euro aan prijzengeld uit aan winnende horecazaken. Na een zinderende eindstrijd zijn Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, Brasserie de Zeester in Scherpenisse en Eetcafé Blik & Burgers in Zeist uitgeroepen tot de drie meest favoriete terrassen van Nederland. Paviljoen Het Strandhuys won de hoofdprijs.

De drie horecazaken deden mee aan de tweede editie van de landelijke competitie ‘Hét Lipton Terras van 2023’, waarmee het ijstheemerk ook deze zomer de horecaondernemers in het zonnetje wilde zetten. Duizenden horecazaken in ons land deden mee aan de competitie en in totaal brachten tienduizenden mensen een stem uit op hun favoriete terras. Paviljoen het Strandhuys in Bergen op Zoom kwam als grote winnaar uit de bus en ging naar huis met een investeringsbudget van 50.000 euro.

De drie horecazaken werden eerder in de competitie al uitgeroepen tot het beste terras van de maanden mei, juni en juli en wonnen daarmee een geldprijs van 10.000 euro. Daarna barstte de competitie pas echt los, dankzij hun succesvolle campagnes ontvangen ze nu ook het prijzengeld voor de eerste, tweede en derde plek. De horecazaken kunnen respectievelijk 50.000, 30.000 en 15.000 euro aan hun investeringsbudget toevoegen.

Het personeel op een

Na het winnen van het maandelijkse prijzengeld hebben de horecaondernemers alles op alles gezet om ook de landelijke hoofdprijs in de wacht te slepen. Door dit enthousiasme behaalden ze uiteindelijk de winst. De hoofdprijs van 50.000 euro ging naar Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, dat zich het komende jaar het meest favoriete terras van Nederland mag noemen. Marc Landa en Robin Mulders, eigenaren van Paviljoen het Strandhuys, namen de prijs feestelijk in ontvangst.

'Wij doen een diepe buiging voor het personeel! We hebben alle troeven bij het personeel in de handen gelegd en daardoor hebben we uiteindelijk gewonnen. Ons terras is gigantisch en met het lekkere weer hebben we in de afgelopen dagen al heel veel nieuwe gasten kunnen ontvangen. Van het prijzengeld gaat de eerste 10.000 euro sowieso naar het personeel, zij mogen zelf weten aan wat voor leuks ze dat willen besteden. Verder gaan we voor aankomend seizoen onze buitenbar vernieuwen, zodat we een nog beter en leuker terras kunnen maken. Maar eerst gaan we vieren dat we de winnaar zijn.'

Brasserie de Zeester uit Scherpenisse ging er met de tweede plek vandoor. Mede-eigenaar Maikel Goudzwaard, is heel trots op de winst.

'We willen iedereen bedanken die op ons heeft gestemd. Het personeel heeft zo hard geknald om stemmen te vergaren, dat is geweldig om te zien. We willen het personeel bedanken met een groot feest of andere mooie activiteit. De rest van het geld zullen we gebruiken voor het verbeteren van ons terras.'

Het erepodium is compleet met Eetcafé Blik & Burgers in Zeist. Emily Boot, mede-eigenaar van Eetcafé Blik & Burgers is ontzettend blij met de winst.

'Het personeel heeft er alles aan gedaan om te winnen door hun vrienden, familie en de gasten te vragen om te stemmen. In het laatste weekend hebben we zelfs op de markt gestaan en zijn we de winkels langs geweest. Het is heel leuk om te zien hoe iedereen met elkaar samenwerkt. Het geld zullen we inzetten om het personeel en de fans te bedanken. Het resterende bedrag wordt ingezet om het terras te vernieuwen en de speeltuin op te pimpen.

Acties elk jaar creatiever

'Gisteren hebben we de drie favoriete terrassen van Nederland mogen verblijden met een cheque en de titel ‘Het Lipton Terras van 2023’. Het was waanzinnig om ook dit jaar weer te zien hoe horecaondernemers massaal actie hebben gevoerd om hun gasten te enthousiasmeren om te stemmen: van winacties en goodiebags tot natuurlijk het gebruik van de tafelstickers en gepersonaliseerd promotiemateriaal met QR-codes. Het lijkt wel of de acties om zoveel mogelijk stemmen in de wacht te slepen met het jaar creatiever worden. Ik kijk nu alweer uit naar de competitie van volgend jaar en ben benieuwd om te zien hoe het welverdiende investeringsbudget zal worden besteed', aldus Mark Hanemaaijer, Director Out-of-Home bij Unilever.

Meer prijzen uitgereikt

De afgelopen zomer hebben horeca-eigenaren die in het bezit zijn van een terras én die Lipton Ice Tea schenken, campagne kunnen voeren om de meeste stemmen te krijgen. Eerder gingen er vier maand winnaars met een geldbedrag van 10.000 euro vandoor. Tijdens de uitreiking van de nationale winnaars is er ook twee keer een geldbedrag van 10.000 euro uitgereikt aan horeca-eigenaren die de meeste stemmen wisten te vergaren via de verkoop van Lipton Green Zero Sugar 20cl horecafles. Waterskicentrum in Zeumeren en Café Biessels in Nijmegen sleepten deze prijs in de wacht. Ook consumenten maakten kans om in de prijzen te vallen. 50 horeca-cheques met een waarde van 150 euro zijn verloot. Daarmee werd er in totaal voor 150.000 euro aan prijzengeld uitgereikt.