nieuws

Heerlijk ook in zee met Kruidvat voor restaurantkorting

Restaurant 2469

Heerlijk ook in zee met Kruidvat voor restaurantkorting

Drogisterijgigant Kruidvat is deze week gestart met een restaurantactie in samenwerking met Heerlijk. Consumenten kunnen een restaurantkaart ter waarde van 20 euro kopen voor 5 euro. Tegelijkertijd start ook Albert Heijn via Heerlijk met de verkoop van een driegangenmenu voor 28,50 euro. 

Eind vorig jaar ging Heerlijk al in zee met Primera voor een grote actie met restaurantkorting. ‘Drie van deze acties met grote retailers is opvallend,’ reageert Arthur Bassant. ‘Dining is hot en retail-partners benaderen ons voor samenwerking. De actie met Albert Heijn past exact in ons straatje en lijkt veel op de Heerlijk10Daagse met een driegangenmenu voor 28,50 euro. Het is voor ons een test of dit ook via de supermarkt de weg naar de consument vindt. Uiteindelijk moet het natuurlijk meer bezetting in de restaurants opleveren, maar ik denk dat de marketingkracht van AH hiervoor groot genoeg is’, lacht de oprichter van Heerlijk. ‘De actie krijgt displays in de winkel en we staan in de bonusfolder.’

Restaurantkorting bij Kruidvat

De actie met het Kruidvat (1280 vestigingen) heeft een andere insteek, maar ook hier staat het op de voorkant van de weekfolder van de drogisterijgigant. Consumenten kopen voor 5 euro (of 3 euro bij inlevering van 200 spaarpunten) een code die goed is voor 20 euro korting in een deelnemend restaurant. Bij reservering kiest een consument waar hij gaat eten. De korting geld op de a la carte prijs en de volle 20 euro komt voor rekening van de restaurateur, zo laat Bassant desgevraagd weten. Heerlijk heeft de positie op de voorkant van de folder gekocht en investeert in ict.

restaurantkorting

 

Heerlijk: de betere restaurants

‘Wij richten ons met Heerlijk vooral op de bovenkant van de markt. De actie met Kruidvat is meer op de long tail gericht. De consument kiest zelf een restaurant dat bij hem of haar past. Het is een nieuw concept en voor ons is het ook afwachten hoe het gaat lopen. Uitspraken over verwachte verkochte aantallen  kortingskaarten wil Heerlijk dan ook niet doen. ‘We proberen de markt in beweging te krijgen en te houden.’

Actievoorwaarden

De Nederlandse Restaurantkaart van Heerlijk heeft een waarde van 20 euro en is eenmalig, in z’n geheel, in te wisselen bij de aangesloten restaurants. Of dit voor lunch of diner is, maakt niet uit.

Er kan één kaart ingewisseld worden per reservering. De activatiecodes zijn sinds 6 mei te koop en gaan over de toonbank (of via de webshop) tot en met 26 mei.

Inwisselen kan tot en met 30 november 2019, met uitzondering van feestdagen. De minimale besteding per tafel is 40 euro. Gasten die alleen willen eten, kunnen geen gebruik maken van de Restaurantkaart. Er moet minimaal voor twee personen gereserveerd worden. Consumenten moeten via de website van Heerlijk reserveren. Hierbij moet de actiecode ingevuld worden. De Kruidvat-folder meldt dat meer dan 400 restaurants in Nederland mee doen aan de actie.

Begin deze week begon ook supermarktketen Albert Heijn een restaurantactie met Heerlijk. Kruidvat stuntte zelf al eerder met hotelkamer-prijzen en verkoopt ook ns-dagkaarten met korting en entreebewijzen voor dierentuinen. DiningCity heeft een grote actie met de ANWB; leden van de grootste club van Nederland krijgen maximaal 50 procent korting bij de deelnemers van deze actie.

korting restaurant

Heerlijk en restaurantkorting bij Primera

Heerlijk startte eind vorig jaar een voucheractie met Primera. Deze kortingsvouchers kunnen nog tot en met mei 2019 ingewisseld worden. Er zijn ongeveer 1,5 miljoen kortingsbonnen uitgegeven. ‘De aantallen overtreffen de actie van Primera van 2017. Eind dit jaar gaat er weer een actie van start.

Enkele deelnemers aan de restaurantactie die Kruidvat bij naam noemt:

Parkheuvel (Rotterdam), ACE (Amsterdam), Crabbetje (Leiden), Basiliek (Harderwijk), De Bottermarck (Kampen), Pilkington’s (Den Bosch), Rose Garden (Barneveld), Sun On (Eindhoven), Just (Rotterdam), El Gusto (Den Haag), The Big Apple (Amsterdam), Vindom (Oldenzaal), Elea (Rijswijk), Vita Verde (Den Bosch), Suyderoogh (Lauwersoog) en De Witte Zwaan (De Bilt).


>>> Meer over actieweken en kortingsacties

 

Reageer op dit artikel