Pop-up vegan ontbijtrestaurant geopend in Rotterdam

Pop-up vegan ontbijtrestaurant geopend in Rotterdam

In de Hofbogen in Rotterdam is The Next Morning Breakfast Club powered by Alpro geopend. Dit tijdelijke vegan ontbijtrestaurant biedt uitsluitend plantaardige producten en is nog tot 1 oktober open.

Alpro wil met The Next Morning Breakfast Club plantaardig eten toegankelijker maken. In het vegan ontbijtrestaurant wil het bedrijf, bekend van de plantaardige zuivelvarianten, laten zien wat allemaal mogelijk is met een plantaardig ontbijt. 

Op de kaart van The Next Morning Breakfast Club staat natuurlijk een klassieke havercappucino. Maar ook een rijkgevulde Libanees flatbread of een plantaardige variatie op cheesecake.

‘Smaak is voor mensen zó bepalend voor hun voedingskeuze’, zegt Simone Broxks, voedingsdeskundige bij Alpro. Uit onderzoek dat Alpro liet uitvoeren door Kantar blijkt dat het beeld onder veel consumenten nog bestaat dat plantaardig eten niet lekker zou zijn. Die gedachte leeft bij 41 procent van de ondervraagden.

‘Bij Alpro bewijzen wij graag het tegenovergestelde. Met deze pop-up breakfast club willen we mensen op een laagdrempelige manier laten ervaren dat plantaardig lekker is en zeker niet saai is.’ 

Vegan ontbijtrestaurant tot 1 oktober 

The Next Morning Breakfast Club is open van maandag t/m zaterdag van 8.30 uur tot 15.00 uur. Het pop-up vegan ontbijtrestaurant blijft nog tot en met 1 oktober. 

Foto: Tasty Lemon
Foto: Tasty Lemon

Plantaardige zuivel groeit in populariteit

In steeds meer horecazaken behoort plantaardige zuivel tot het standaard assortiment. Naast voor de hand liggende namen als koffieketen Starbucks, maakten vorig jaar ook Van der Valk en Vapiano bekend dat in minstens 67 Valk-locaties en 10 Vapiano's (sinds 2020 eigendom van Van der Valk) plantaardige zuivel bij het ontbijt en in koffiespecialiteiten beschikbaar is.

Uit onderzoek van Misset Horeca in 2020 bleek dat gasten bereid zijn tot wel €0,40 méér te betalen voor een koffiedrank met plantaardige zuivel. Wel maakten enkele bedrijven, waaronder Starbucks, YB en Coffeecompany, eerder dit jaar bekendgemaakt de prijzen van melkdranken bereid met dierlijke melk en plantaardige melk meer gelijk te trekken.