Er is gelukkig weer ruimte voor productontwikkeling en vernieuwing

Er is gelukkig weer ruimte voor productontwikkeling en vernieuwing

Street-, tech-, comfort, fast casual, mood en instagrammable food, dát is het eten van morgen. Er is weer volop ruimte voor productontwikkeling in de horeca

Het gaat beter met de economie, dus er is gelukkig weer ruimte voor productontwikkeling in de horeca. Cateraar We Canteen geeft nieuwe producten de ruimte. Start-ups van de Amsterdamse Kitchen Republic krijgen voor de door hen ontwikkelde innovatieve producten een podium in de food courts van We Canteen. We Canteen kan door deze samenwerking lokale, onderscheidende gerechten bieden. De start-ups kunnen hun producten testen door dagelijks voor 500 tot 1500 medewerkers een product te leveren.

Enkele voorbeelden van producten die in de Amsterdamse deelkeuken van Kitchen Republic worden geproduceerd zijn Mexicaanse hot sauces van Let’s Salsa, biltong van Bosman’s Kitchen, granola van Granola for Gangsters en kombucha van Cultcha Kombucha (gefermenteerde thee). Alle producten zijn enigszins duurzaam. Zo wordt er ook vleeswaren van Schipholgans gemaakt door de Gebroeders de Wolf. Deze ganzen worden zelf geschoten. Waar deze ganzen voorheen werden vernietigd, worden ze nu gebruikt om mooie producten van te maken.

Roland Biermans heeft een aantal eettrends op een broodje gesmeerd er won daarmee de wedstrijd Lekkerste Broodje Catering. Zijn winnende Vitamneesje bestaat uit een crispy broodje met verrassende ingrediënten, zoals rauwe lende, daikonwortel, gember, enoki, kaviaarparels en verschillende cressen. Het broodje is goed hanteerbaar en fantastisch van smaak. Biermans kookt als chef-kok dagelijks namens cateraar Vitam in het bedrijfsrestaurant van de gemeente Venlo. Ook hier is veel ruimte voor vernieuwing.

Marjon Prummel is hoofdredacteur van Misset Horeca en Misset Catering.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.