Ron Simpson en Julien Zaal stappen uit The Avocado Show

Ron Simpson en Julien Zaal stappen uit The Avocado Show
Ron Simpson en Julien Zaal

Ron Simpson en Julien Zaal stappen na '6 jaar The Avocado Show-avontuur' eruit. 'Nu is het tijd voor het merk om de volgende stap te zetten', zo laten ze weten.

Ron Simpson en Julien Zaal dragen de dagelijkse bedrijfsvoering, operatie en management over aan Orange Wings van Shawn Harris. De nieuwe CEO is Katherine Atkins.

In september 2017 ontving The Avocado Show een miljoeneninvestering van Orange Wings, het investeringsbedrijf van Shawn Harris - van avocado-importeur Nature's Pride. Met de investering breidde het restaurant internationaal uit en lanceerde het een avocadoproductenlijn. 

Ron Simpson laat tegenover Misset Horeca weten dat hij al even uit de operatie is, maar in het bestuur wel betrokken blijft als 'creative'. Simpson gaat zich focussen op de Skybox, zijn masterclass academy in The Student Hotel Wibautstraat in Amsterdam. 'Ik kan niet wachten om te zien hoe ver dit concept zal gaan.'

Ron Simpson in The Avocado Show
Ron Simpson in The Avocado Show

Julien Zaal zal ook niet stil gaan zitten, maar neemt eerst even een break, om vervolgens een nieuw, nog onbekend avontuur aan te gaan. 'Na 6,5 jaar avontuur is het voor mij en het merk tijd voor een nieuwe stap. Maar ik zal er altijd zijn voor steun of een avocado op toast.'

Geschiedenis van The Avocado Show

The Avocado Show opende in maart 2017 in Amsterdam de deuren als eerste avocadorestaurant in Europa. Aanvankelijk geopend als 'een leuk project met vrienden', maar nog voor er een bord werd geserveerd, had de zaak van Ron Simpson en Julien Zaal al meer dan 50.000 fans op social media en – zonder media-investering – publicaties in ruim zestig landen, plus meer dan tachtig franchise aanvragen. De fanbase is gegroeid tot 174.000 op Instagram en 65.000 op Facebook.

Naarmate het aantal fans groeide, lanceerde The Avocado Show een kookboek, een merchandisecollectie, de Hologram Menu app, eigen Avocado Fries, en filmden ze een documentaire over duurzaamheid in hun supply chain.

De docu werd gemaakt in samenwerking met Nature’s Pride dat het grootste deel van de eetrijpe, 100% duurzaam geproduceerde avocado’s van The Avocado Show levert.

Over The Avocado Show

The Avocado Show serveert gerechten waarbij het draait om de avocado, smaak, show en presentatie. De ambitie is om een wereldmerk te worden. Daarvoor is social media een belangrijk middel.